ויקיתרבות
Advertisement
Marvel Logo

לוגו החברה

מארוול קומיקס (באנגלית: Marvel Comics) הוא שמה של חברת מדיה אמריקאית, הכוללת הוצאה לאור וחטיבת הפקות קולנוע וטלוויזיה, תחת המותג אולפני מארוול.

החברה התחילה את דרכה בשנת 1939 ביוזמת מרטין גודמן בשם טימלי קומיקס. ב-1951 שינתה את שמה לאטלס קומיקס. ב-1961 החברה השיקה את סדרת הקומקיס ארבעת המופלאים ודמויות גיבורי על אחרים שהמציאו סטן לי, ג'ק קירבי, סטיב דיטקו ואחרים. מותג מארוול התפתח עם השנים עד שהחברה אימצה את השם. מאז 2009, נמצאת בבעלות חברת וולט דיסני.

החברה ידועה ביצירת דמויות פופולריות כמו ספיידרמן, איירון-מן, קפטן אמריקה, הענק הירוק, ת'ור, וולברין, אנטמן, הצרעה, האלמנה השחורה, הוקאיי, קפטן מארוול, הפנתר השחור, דוקטור סטריינג', המכשפה האדומה, קוויקסילבר, הענקית הירוקה, וויז'ן, הפאלקון, חייל החורף, גוסט ריידר, בלייד, דרדוויל, לוק קייג', איירון פיסט, גברת מארוול, מיילס מוראלס, המעניש, שאנג-צ'י ודדפול. כמו גם חבורת גיבורי העל הנוקמים, אקס-מן, ארבעת המופלאים ושומרי הגלקסיה. יקום הקומיקס כולל גם דמויות נבלי על כמו דוקטור דום, מגניטו, תאנוס, לוקי, הגובלין הירוק, קינגפין, הגולגולת האדומה, אולטרון, המנדרין, דוקטור אוקטופוס, דורמאמו, קאנג, ונום וגלאקטוס. מרבית עלילות חוברות הקומיקס מתרחשות בעיר ניו יורק.

ראו[]

אתר רשמי[]

Advertisement