ויקיתרבות
Advertisement

מקהלת גיתית ירושלים היא גוף מוסיקאלי של קונסרבטוריון האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, ישראל. מנצחת המקהלה מיום ההקמה היא רונית בנית, בוגרת האקדמיה ומורה באקדמיה.

רפרטואר המקהלה הוא בעיקר שירת מקהלות קלאסית וליתורגית,  שהיא שרה בקונצרטים, משל מלחינים כגון: מוצרט, פורה, הנדל, לבנדובסקי, ורדי, ויואלדי, היידן;  וכן שירים עבריים שהיא שרה בכנסת ובטקס יום הזכרון השנתי בארוע ממשלתי.

מקהלת גיתית ירושלים היא מקהלת ארבעה קולות קלאסית, המקיימת קונצרט אחד או שניים בשנה באולם קונצרטים בירושלים, משתתפת בפסטיבל ירושלים לאומנויות ושרה באירועים רשמיים בכנסת ובממשלה. לקראת שנת 2019 מתכוונת המקהלה לראשונה להשתתף בפסטיבל אחד בחו"ל.  

חזרות המקהלה מתקיימות אחת לשבוע בימי חמישי בערב בבניין קונסרבטוריון האקדמיה למוסיקה בקמפוס האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים.

צוות ההדרכה של המקהלה כולל: מנצחת, פסנתרנית-ומעבדת, ועוזר-מנצחת ומעבד.

המקהלה כוללת כשלושים חברי מקהלה קבועים במעמד של תלמידי חוץ של קונסרבטוריון האקדמיה.  לקראת קונצרטים מצטרפים למקהלה גם מספר סטודנטים ומורים בתכנית הלימודים המלאה של האקדמיה.

לקראת קונצרטים גם מוקם בכל פעם הרכב של עד כעשרה נגנים, שחלקם מורים ותלמידים באקדמיה למוסיקה, וכך עולה על הבמה הרכב של כחמישים מוסיקאים, שהוא ההרכב המלא של המקהלה.

היסטוריה

מקהלת גיתית ירושלים החלה לפעול בשנת 2008 במסגרת לימודי החוץ של האקדמיה למוסיקה.

אל המקהלה הצטרפו בתחילתה חברי המקהלות שעליהן ניצחה רונית בנית במתנ"ס של שכונת בקעה ובכנסת, שהופיעו ביחד כבר בשנת 2007.

כשהתברר, שכבר יש בישראל מקהלה בשם 'גיתית', הוספה לשמה המילה 'ירושלים'.

במהלך השנים הצטרפו למקהלה דוברי צרפתית רבים, המהווים כיום כמעט מחצית זמרי המקהלה. 

בשנת 2010  שרה המקהלה לראשונה באירוע בכנסת.

בשנת 2014 השתתפה המקהלה לראשונה בפסטיבל ירושלים לאומנויות.

בשנת 2014 שרה המקהלה לראשונה באירוע זיכרון ממשלתי.

בשנת 2018 התקיימו שני קונצרטים באולם ימק"א בירושלים, הראשון כאירוע של האקדמיה למוסיקה והשני כאירוע צדקה בינלאומי.

Advertisement