ויקיתרבות
Advertisement

היקום הקולנועי של די. סי. קומיקס הוא זיכיון מדיה ויקום משותף אמריקאי שבמרכזו סדרת סרטי גיבורי-על וסדרות טלוויזיה המבוססות על דמויות שהופיעו בחוברות הקומיקס של די. סי, שהופקו על ידי האחים וורנר. הזיכיון כולל גם ספרי קומיקס, סרטים קצרים, רומנים גרפיים ומשחקי וידאו.

לאחים וורנר היו תוכניות להפקת סרטים על הדמויות מאז 2002, כאשר וולפגנג פטרסן היה אמור לביים קרוס-אובר של סרטי באטמן וסופרמן. לאחר שסרט ליגת הצדק שמתוכנן הושהה והצלחת הסרט האביר האפל ב-2008, החליטו האחים וורנר להתמקד בזכיונות בודדים אך התחילו לבנות יקום סרטים משותף כדי להתחרות ביקום הקולנועי של אולפני מארוול ב-2011. הזכיון תוכנן במקור להתרכז סביב חמישה סרטים בבימויו של זאק סניידר, אבל אולפני DC Films הפחיתו מטבעו של הזיכיון כיקום קולנועי המשותף כדי לאפשר אוטונומיה גדולה יותר ליוצרי סרטים בודדים מאז 2018.

הסרט הראשון הוא איש הפלדה (2013), אתחול מחדש של סדרת סרטי סופרמן ואחריו באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק (2016), ששימש אתחול מחדש של סדרת סרטי באטמן. אחרי הסרטים האלה הגיעו יחידת המתאבדים (2016), וונדר וומן (2017), ליגת הצדק (2017), אקווהמן (2018), שאזאם! (2019), ציפורי הטרף (2020), וונדר וומן 1984 (2020), ויחידת המתאבדים (2021). הזיכיון ימשיך עם בלק אדם, הפלאש ואקווהמן והממלכה האבודה בשנת 2022 ושאזאם! זעם האלים והחיפושית הכחולה בשנת 2023. בנוסף, היקום התרחב להפקות בלעדיות עבור שירות הסטרימינג HBO Max עם ליגת הצדק: גרסת סניידר בשנת 2021, סדרת הטלוויזיה פיסמייקר והסרט באטגירל בשנת 2022. הפלאש רטרואקטיבית משלב את סרטיו של טים ברטון: באטמן (1989) ובאטמן חוזר (1992) בהמשכיות היקום דרך מרכיבי עלילה של מסע בזמן ורב-יקום, כשמייקל קיטון חוזר לגלם את תפקידו כברוס וויין/באטמן בסרטים "הפלאש" ו"באטגירל". לאולפן יש גם מספר סרטים מתוכננים לשנים 2022–2023, כולל: Green Lantern Corps, Static Shock ו-Supergirl.

זהו זיכיון הסרטים האחד-עשר מבחינת גודל הכנסות ורווחים ביותר בכל הזמנים, לאחר שהכניס למעלה מ-5.8 מיליארד דולר בקופות. הסרט הרווחי ביותר שלו, אקווהמן, הרוויח יותר מ-1.15 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לסרט די. סי המרוויח ביותר עד כה.

Advertisement